The Division: Dit is Update 1.6

In de State of the Game stream gistermiddag kregen we al een hoop nieuwe informatie over The Last Stand, de laatste – geplande – DLC van The Division. Nu heeft Ubisoft in een blog post meer informatie gegeven over Update 1.6, die met de release van deze DLC ook uitkomt. Even voor de duidelijkheid: Update 1.6 is gratis voor elke speler, The Last Stand is betaalde DLC voor season pass-houders en spelers die de DLC los aanschaffen.

Wat gaat er nu precies veranderen in Update 1.6? Nou, bereid je voor. Qua impact doet deze nieuwe update niet onder voor zijn voorgangers en gaat deze op bepaalde fronten zelfs voorbij.

Een nieuw stuk Dark Zone

Yes, Dark Zone 7, 8 en 9 zijn bevestigd. Dat houdt dus in dat de huidige Dark Zone haar deuren naar het Noorden zal openen, richting Central Park. Nu lijkt het erop dat Central Park zelf nog gesloten blijft – DZ8 en 9 liggen ten oosten van DZ7. Daar hebben we echter een theorie over. In eerdere datamines werd al tekst in de game gevonden die het had over de Dark Zone. In deze zelfde datamine onthulden ze een uitbreiding van de Dark Zone, het is dus aannemelijk dat dit andere nieuws ook waar is. Nu is er tijdens de afgelopen developer stream eveneens onthuld dat we met Update 1.6 een nieuwe Incursion krijgen. Het is te vroeg om echt te bevestigen, maar Central Park zou wel eens heel goed de locatie kunnen zijn van deze nieuwe missie.

Ubisoft laat verder weten dat de verlengde Dark Zone echt een stuk moeilijker is. Landmarks worden beheerd door sterke vijanden, die in waves op je af komen. Weet je een landmark volledig vrij te krijgen van vijanden? Dan verdien je een stuk loot die meteen in je inventory terecht komt. Geen extraction meer dus.

Nu lijkt het erop dat we met DZ7, 8 en 9 maar een relatief klein stuk extra Dark Zone krijgen. Ubisoft meldt dat het tegenovergestelde waar is. Omdat er flink meer is geïnvesteerd in open gebouwen, daken en andere wegen die je kunt doorkruisen, zou de bestaande Dark Zone qua oppervlak haast verdubbelen. Dit zie je alleen niet direct terug op de kaart op deze manier. Een laatste – welkome – verbetering: vanwege het groeien van de Dark Zone kun je nu vrij fast travellen tussen checkpoints. Let wel: als je besmette loot bij je hebt, wordt deze vernietigd.

Dark Zone Leaderboards

Spelers vragen hier al haast een jaar om: leaderboards die scores binnen de Dark Zone naast elkaar zetten. Je krijgt vanaf Update 1.6 voor haast al jouw activiteit in de Dark Zone punten. Het vermoorden van rogues, vijanden, andere spelers, maar zelfs het looten van kisten en het extracten van items levert je een score op. Als je hiermee hoog op de eindlijst weet te komen, kun je weer extra loot scoren.

Contamination Events

De gangen onder de Dark Zone worden nog gevaarlijker. Er zijn Elite Cleaners actief in de metrostelsels onder de Dark Zone. De besmettingslevels zijn hier nog hoger, waardoor alleen je masker niet afdoende is. Bereid je dus voor op een hoop healing, wil je lang genoeg in deze tunnels overleven om de bazen uit te schakelen en hun zeldzame loot te verzamelen.

Legendary Moeilijkheidsgraad

Boven Heroic komt straks de Legendary moeilijkheidsgraad, voor de volgende missies: Times Square, Warrengate Power Plant en Napalm Production Site. Ubisoft geeft aan dat de nieuwe moeilijkheidsgraad ‘in theorie’ solo kan worden gespeeld, maar zeer zeker bedoeld is voor ervaren groepen die goed op elkaar zijn ingespeeld.

In plaats van simpelweg vijanden meer health en vuurkracht te geven, lijkt deze nieuwe moeilijkheidsgraad vooral een tactisch spel te zijn. Vijanden gebruiken nieuwe manieren om jouw speelwijze te dwarsbomen. Als je de Hunter al eens bent tegengekomen in Survival, weet je een beetje wat je te wachten staat.

Aanpassingen in de meta

De meta in The Division krijgt in Update 1.6 een hoop kleine, maar ook enkele grote aanpassingen. Dit zijn de meest belangrijke.

  • Stukken gear en wapens met een naam heten vanaf nu Exotics en krijgen hun eigen kleur in je inventory;
  • Exotic wapens hebben allemaal hun eigen unieke talent. Deze verandering is met terugwerkende kracht;
  • Exotic wapensets worden geïntroduceerd;
  • Exotic Caches zijn een wekelijkse beloning van missies met Legendary-moeilijkheid;
  • De nieuwe Gear Set, genaamd SEEKR, wordt toegevoegd aan de game. Deze geeft bonussen voor hits op het lichaam;
  • Armor wordt verwijderd als bonus en wordt vervangen door health. Gear heeft nog steeds een basiswaarde voor armor en er zijn nog steeds talenten die je een armor-bonus geven. Deze aanpassing voorkomt dat er tanks rondlopen die met alleen het rollen van armor haast onaantastbaar zijn. Andere skills krijgen meer voorrang zo;
  • Je voornaamste bron van tougness is nu health en stamina;
  • Huidige health-waarden worden veranderd naar de nieuwe stat Resist All;
  • Resistances have become analogue instead of binary;
  • Skill Power heeft nu een systeem dat te vergelijken is met het voorgaande armor. Elke World Tier vereist dat je meer Skill Power hebt om even effectief te zijn met je skills.

Dit is slechts een kleine greep in de lijst van aanpassingen in Update 1.6. PC-spelers kunnen hier waarschijnlijk binnenkort al mee aan de slag in de PTS, dus vanaf dan kunnen we gaan zien wat voor gevolgen de aanpassingen gaan hebben in de End Game.

Blijf IGN Benelux checken voor de laatste updates van The Division.

Source link

About the author

Related